17 Aralık 2014 Çarşamba

İlk post'muş ; Kendi poşet çayımızı kendimiz yapalım

Öncelikle Merhaba Blog Alemi ! :) İlk postumu yayınlamaktan çok çok çok büyük bir heyecan duyuyorum. Bu kadar girizgahın yeterli olduğunu düşünüyorum ve hızlıca bugünkü projeme geçiyorum. Bugün yapacağımız şey bir poşet çay. Daha doğrusu şekline kendimizin karar verdiği içeriğine de yine kendimizin karar verdiği bir çeşit poşet çay. Projemizin adı şimdilik yok. Ama bence '' Kendim yaptım, diktim, içtim.'' güzel bir alternatif olabilir :).Sevdiklerinize farklı bir hediye arıyorsanız ve vaktiniz de varsa tam size göre bir hediyelik olduğunu düşünmüyor değilim.


O zaman başlayalım. 


Malzemeler resimde olduğu gibidir.Ancak siz kendi zevkinize göre değiştirebilirsiniz. Örneğin; ben poşet çayın içine kahve koymayı tercih ettim. Siz de bir bitki kurusu ya da gül kurusu yahut başka şeylerde koyabilirsiniz. Aynı şekilde ben tutacak olarak ''love'' yazılı bir kağıt tercih ettim. Siz de yine kendi zevkinize göre farklı bir kağıt kullanabilirsiniz. Çay poşetleri de birçok markette mevcut kolayca edinebilirsiniz.




Ben çay poşetini ikiye katlayıp bir yarım kalp kestim ve bu şekilde aynı boyutta iki kalbim olmuş oldu. Burada da şekil sizin zevkinize kalmış istediğiniz şekli kesip yapabilirsiniz. Ben daha önceden bir tane bulut şeklinde denemiştim onu da sizlere fikir olması açısından postun sonuna ekleyeceğim. İki kalbi üst üste koyup diktim.


Ben dikiş dikme konusunda fazlaca beceriksiz olduğum için çarpık çurpuk oldu :) Kalbin büyük bir kısmını diktikten sonra (yani bitmesine 3 dikiş kala) içerisine kahvemi koydum ve dikmeye devam ettim. Kalbin tam ucuna geldiğimde düğüm attım ve işimi bitirdim.


Tutacağı ben kalbin tam ortasına koymak istedim ama siz arzu ettiğiniz yere koyabilirsiniz. Tam oraya bir tane dikiş attım ve istediğim uzunlukta ipi bıraktım.

LOVE kağıdımı düzgünce (!) kestim ve başında dikmek için mesafe bıraktım. Ben burada normal kağıt kullanmadım biraz daha kalın olsun diye yapışkanlı kağıda aldığım bir çıktıyla yaptım. Sizde yaptığım tutacak kalın olsun derseniz beğendiğiniz herhangi bir şeyi bir kartona yapıştırıp kesebilirsiniz. Daha sonra ipimi kağıda diktim. Ve düğümledikten sonra koparttım.

    




Sonuç böyle oldu. Sizlerde bunlardan bir sürü çeşit yapıp bir kutunun içine koyup hediye edebilirsiniz ya da bir kupa aldıysanız boş boş vermek istemezseniz içerisine bunlardan yapıp koyarak hediye edebilirsiniz.





Bulutta ilk yaptığım çalışmaydı. Yine aynı şekilde ikiye katlayıp kestim. Diktim ve ucuna kelebek kondurdum :)

Umarım anlatabilmişimdir. Yapan ya da denemek isteyen olursa yorum olarak yazarlarsa çok ama çok mutlu olurum. Yapmadıysanız ya da denemek istemediyseniz yine yorum yazın ben hep mutlu olurum :D Buralarda yeniyim bir hata ettiysem affola :) Her türlü öneriye açığım :) ilk postum da böyle son bulsun.


Gününüz güzel geçsin, gülümsemeniz eksik olmasın :)  





EDİT: blogumu ilk açtığımda adının ilkayın22si olmasından kaynaklı fotoğrafların üzerinde öyle yazmaktadır.

6 yorum:

  1. Ayy çok tatlı :) Bunları kullanabiliyo muyuz? :)

    Balköpüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki normal bitki çayı poşetleri gibi kullanılabiliyor :)

      Sil
  2. blogun hayırlı olsun yeni postları bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Tam benlik bir çalışma olmuş bitki çayı delisi biri olarak en kısa zamanda deneyeceğim :) ellerine sağlık:) ayrıca blogun hayırlı olsun devamını merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil